Tillbaka från resan

Ojessus vilken resa haha :P Det blir svårt att beskriva i bild och text men jag får göra det bästa jag kan :) 
från start , basse är med såklart :)

Jag påväg till malmö där vi ska byta tåg till köpenhamn , ni läsare vet nog inte att jag åkte tåg till kroatien så jag säger det nu ;) Jag mådde illa där på vägen till malmö ( 4 timmar ) inget jämfört med dom andra resorna , först från ( där jag bor ) till Stockholm sedan från Stockholm till malmööh och sedan malmö till köpenhamn , över öresund bron , tog bara 35 minuter från malmö till köpten . Först trodde vi vi hade missat tåget till köpenhamn så vi sprang när tåget åkte och bankade på dörrarna -.- men det var fel tåg , vi hade allså inte missat det . 
Så i köpenhamn böt vi till natttåget vi hade två kuper med två sängar , det var mysigt och kolla ut ur fönstret på bergen och alla bondgårdar :) Jag sov typ inget den natten men det var roligt ändå .

på nattåget




På morgonen när vi kommer till Tyskland , tåget är försenat till munchen så vi sa att vi aldrig skulle hinna med det tåget , så vi sprang av i munchen ( tyskland) och det var så stort där så vi var tvunga och försöka hinna fråga någon vilket spår vi hade , han klickade på sin dator och så bokstavligen sprang vi till tåget , 4 minuter senare åkte tåget , puhh . Fast då fick vi veta att denna resa skulle ta 14 timmar :O


Vi åker sedan förbi Österrike


Framme i Zagreb , huvudstad i Kroatien



Våran bakning bestog av två fullpakade väskor som pappa inte ens orkade bära o.0 och dom dära rosa var fula med mat men nu hade vi ätit upp dom , hundburen med filtar och grejer i och pappas fullproppade väska .

vi sover över hos en släkting i Zagreb för att nästa dag åka sex timmar tåg till Split , där vi tar bussen till där vi ska , en liten by ( Igrane) Bussresan är så hett att jag håller på och svimmar och spyr . ( bilden från split)
När vi är framme mötes Farfar upp oss och visar och huset vi ska vara i här är en del utav utegården
( det växer vindruvor i träden som går att äta , lite sura men goda



usikten från balkongen , huset var tre våningar .


bergen var runt omkring oss



Jag äter glass


Jag badar



lilla basse simmar , hon fick inte gå på tåget fast ambassaden hade sagt det på ett tåg :O Gissa om vi fick panik  , så  pappa fick muta honom , så kastade vi in basse i buren och pappa sprang in med hunden , efter ett tag i buren började hon skälla xD woff woff hördes det och vi var tvunga och ta ut henne och ha henne i famnen





Vi träffade en jättesöt und som följde med oss hem , sissy heter hon :))



Nu mina vänner ska jag läsa expressen , visar mer bilder senare , headern kommer uppdateras , Igår åkte täget helt plötsligt på en enorm båt haha :P för att komma från tyskland till danmark , så vi gick från källaren upp och köpte muffins och kollade utsikten , vi var hemma tolv på natten igår , jag såg att felicia skulle åka till danmark och jag var där igår också :) Ja hej då¨/ vanessa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback